چای سیاه و تاثیر آن بر مهار جذب گلوکز، راهی برای جلوگیری از دیابت نوع 2

 2  مارس 2015- نتایج تحقیقی که توسط دانشمندان دانشگاه ایالتی Framinghamانجام شده است نشان داد نوشیدن چای سیاه می تواند از جذب بیش از حد گلوکز در بدن و از ابتلا فرد به دیابت نوع 2 جلوگیری نماید.

دانشمندان دانشگاه فرامینگهام کار خود را بر اساس مطالعه ای که در سال 1995 در دانشگاه داروسازی هوکایدو درژاپن انجام شده بود، طراحی نمودند.

تیم ژاپنی درگزارش خود به تأثیرات  آنتی هایپرگلایسمی چای سیاه اشاره  کرده بودند، مواد تشکیل دهنده ی طبیعی موجود در چای می تواند مقدار قند خون را کاهش دهد. آنها با مطالعه بروی موش های صحرایی(rat)  دریافتند مقدار قند خون بطور قابل توجهی با مصرف چای سیاه کاهش می یابد به همین دلیل چای سیاه می تواند ازابتلا موش های صحرایی به دیابت نوع 2 جلوگیری کند.

محققان آمریکایی چای را در شرایط آزمایشگاهی دم کرده و به آنالیز برگهای چای هنگامیکه  درآّ ب گرم قرار می گیرند، پرداختند. آنها از چای سیاه دم شده چندین نوع پلی فنل(نوعی آنتی اکسیدان) استخراج کردند که از آنزیم های خاصی نظیر آلفا آمیلاز و آلفا گلوکوزیداز ممانعت می کند و اینکار از افزایش مقدار قند خون پس از صرف کربوهیدرات ها جلوگیری می کند.

مطالعه ی دیگری که توسط دانشمندان دانشگاه هوکایدو انجام گردید نشان می دهد عصاره ی پودر برگ چای سیاه اثری مشابه بر آنزیم های فوق دارد.

متخصصان می گویند نوشیدن  سه فنجان چای در روز به کاهش مقدار قند خون بطور موثر کمک کرده و از ابتلا به دیابت نوع 2 جلوگیری می نماید. مخلوط نمودن شیر با چای (چای لاته) موجب کاهش این فواید نمی شود.

منبع:

 www.diabetes.co.uk/news/2015/mar/black-tea-inhibits-excessive-glucose-consumption,-could-prevent-type-2-diabetes-90755883.html